tisdag 11 februari 2014

Rekord!

Allt gick jättebra igår. Vi var första paret ut av tre, alltid lika skönt att vara först så man slipper vänta.
Var lite rädd att jag skulle bli så yr och illamående som förra gången eller att pulsen skulle gå ner som det gjort någon gång tidigare. Men det gick kanon. Under tiden plockningen höll på ropade de flera gånger "ägg" från lab och när jag var klar hade de hittils hittat 8 ägg men de hade några rör kvar.
En stund senare kom de in med information och på lappen stod det att 12 (!!) ägg hade hittats! Rekord för mig. Brukar ligga på ca 9 st men förra gången när jag körde Menopur istället för Gonal-F blev det ju bara 5. Så jag hoppas att de blivit befruktade nu så vi får sätta tillbaka 1 eller 2 imorgon. De ska ringa vid 13 idag, nervöst som bara den...

Började få ont i halsen igen igår eftermiddag. Tittade i spegeln och det är svullet på samma sida som förra gången, dock inga vita prickar ännu. Slutade med penicillinet i lördags och jag hoppas verkligen inte att jag fått tillbaka det, då blir jag knäckt...

1 kommentar: