fredag 14 februari 2014

Återföringen

Har ju sen i måndags kväll haft så ont i halsen igen och rejält svullen så jag har inte orkat blogga om hur det gick i onsdags.
Allt gick iallafall jättebra, läkaren började med att säga att det var stycken 4-celliga embryon och att de som sagt skulle sätta tillbaka båda två. När labb kom in med de båda i katetern sa hon att de såg jättefina ut båda två så det kändes riktigt bra. Allt gick lätt och smärtfritt. När vi vara klara sa läkaren att det är 15 % chans/risk till tvillingar.
Har sån ångest för detta, ena stunden känns det jättekul om det skulle bli två och i nästa sekund får jag panik, hur ska vi klara det? Så mycket annat som tillkommer, vi kan inte bo kvar där vi bor, vi behöver förmodligen större bil... Men samtidigt skulle det vara häftigt! 
Sambon pendlar lite upp och ner, han tycker fortfarande att donatordelen är jättejobbig, han är rädd att han kommer att ha svårt att ta de ev barnen/barnet till sig, han tycker också att det är jobbigt att han inte kunnat bidra med något och att jag måste gå igenom allt. 

Molar lite i ena sidan av livmodern just nu, kan det vara något som fäster? Hoppas kan man ju alltid! 

Har varit hemma och vilat min hals torsdag/fredag, känner att jag måste tänka på det jag har i magen också. Läkaren jag var hos för halsen ringde mig igår och sa att förmodligen är det några bakterier kvar och de kom fram nu när jag slutade med penicillin, kroppen borde ta hand om det själv. 

Nu hoppas jag ruvardagarna går fort! Testdag 28/12.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar