måndag 27 augusti 2012

Ny vecka!

M brukar inte bli så ledsen när jag lämnar på dagis men idag blev hon det. Hon kramade mig så hårt och var så ledsen. Men hon gick till slut med på att gå och titta på dockorna med C och hon hann sluta gråta innan jag åkte! Gör så ont i mig när jag måste lämna henne, önskar jag kunde få vara hemma varje dag. Jag vet att hon har det bra på dagis och tycker att det är roligt, men ändå!
Får hoppas att vi lyckas med ett litet syskon snart så jag får mer tid med M också!

Saknaden efter mamma är stor, den är som värst när jag vill dela med mig av vad M gör och lär sig. Hon tyckte alltid det var så kul att få höra och ville verkligen höra allt när man berättade. M har lärt sig flera nya ord i helgen; hon satt i bilen och pekade ut i fredags och sa "moln". Och igår sa hon "varmt" om maten och när hon blev kladdig om fingrarna pekade hon på pappersrullen och sa "papper". Så jäkla häftigt. Jag vet att mamma hade älskat att få vara med om detta.

Var ju till läkaren i tisdags och passade då på att be dem om en remiss för mammografi, i fredags kom kallelsen redan och jag fick en tid nu på onsdag, tyvärr så har jag ett viktigt möte inbokat (som jag dessutom håller i) så jag måste ringa och boka om den, men vad snabbt det gick! Känns skönt att de tar mig på allvar och gick med på att jag ska få göra mammografi i förtid.

M fick en Hepatit A spruta inför Thailand i fredags och självklart fick hon feber i fredags kväll, men den var borta när hon vaknade så då kunde vi åka till Ikea och köpa madrass till hennes nya säng. Så i lördags sov hon första natten i en vanlig säng! Min lilla tjej börjar bli så stor! Fick dock hämta henne vid 12 men hon som första timmarna där! Inatt sov hon i sin säng till ca 4! Så det tar sig! Hon är så stolt över sin säng! Efter en stund i vår säng imorse sa hon "mamma, Thailand" så hon funderar nog mycket på det. Många som säger det till henne att hon ska åka dit och vi pratar om det varje dag! Hon pekar upp i luften när vi pratar om flygplan.

Nehe då är det väl dags att börja ta tag i dagen! Ser fram emot fredagen då vi ska till Fertilitetsenheten! Känns skönt att vara igång då och kunna börja planera!

Ha en härlig måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar