torsdag 16 augusti 2012

Funderingar

Har funderat lite och är lite nyfiken på om chansen för att bli gravid via IVF ökar om man har lyckats tidigare. Jag vet ju att kroppen kan "känna igen" hur det är att vara gravid om man blir det ganska snart igen men frågan är om det gör någon skillnad att ha lyckats så bra förra gången.

Tänker också mycket på hur det är att ha 2 barn, är rädd att jag inte kommer kunna älska nästa barn lika mycket som jag älskar min lilla M? Är det möjligt? Och sen får jag nästan lite ångest över att då i så fall inte kunna ge henne lika mycket uppmärksamhet. Nu har hon ju 2 föräldrar som ger henne 100%, hur blir det då att dela det med ett syskon? Vill ju också att den nya bebisen ska få lika mycket tid och uppmärksamhet som M har fått under de här snart 2 åren...
Är jag knäpp som har alla dessa frågor och funderingar?
Jag antar att när (om) bebisen kommer så löser sig säkert allt naturligt men jag har svårt att tänka mig in i situationen för tillfället.

Har så svårt att hitta motivationen till att jobba för tillfället, antar att det har med allt som har hänt med mamma att göra. Är helt slut verkligen. Nu har jag iallafall fått sova ok några nätter så alltid är det nåt men har haft lite migrän i ett par dagar.
Vaknar ibland på nätterna och har svårt att somna om, då kommer alla tankar tillbaka på det som har hänt, jag ser henne framför mig de sista jobbiga dagarna, jag ser de sista andentagen mm. Försöker annars att fokusera på det fina och positiva vi haft under alla år men just på nätterna kommer de jobbiga tankarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar