söndag 2 september 2012

På G!

Det gick jättebra i fredags. Tydligen så hade de inga köer direkt just nu som inte det hade varit för Thailand hade vi starta redan nästa vecka! Nu blir det istället sprutstart i slutet av oktober. Förmodligen kommer jag behöva börja spruta i slutet av Thailandsresan och har lite panik över hur jag ska göra eftersom de ska förvaras i kylskåp.... Sen måste man väl säkert ha ett intyg också att jag får föra in sprutor. Kommer köra Gonal-F och Orgalutran eftersom jag svarade så bra på det förra gången. Men ÄL-sprutan blir Ovitrelle istället, skönt att slippa blanda själv! De kommer höja dosen lite på Gonal-F, hade lite färre ägg en tidigare men fortfarande inom det "normala". Prel blir äggplock v 44-45. Så spännande och inte alls långt kvar! =o)
När jag var gravid med M fick jag högt blodtryck mot slutet och det gick ner direkt efter förlossningen. Efter det låg det lite högt igen men senast helt normalt. I fredags hade jag 140/85 så det var lite högre igen. Är lite orolig för det, tänk om det ökar massor då om jag blir gravid igen. Var sjukskriven sista 1,5 månad förra gången och kontroller flera gånger i veckan! 
Läkaren sa iallafall att vi har goda chanser att lyckas den här gången också eftersom jag varit gravid tidigare. så håll tummarna! Är ju inte billigt per försök direkt... 

Igår tömde vi det sista av mammas saker! Eller ja det mesta iallafall, säkert några småsaker kvar. Känns så tomt och konstigt men jag har ändå klarat det här momentet väldigt bra, det trodde jag verkligen inte innan... Kanske är i chock fortfarande. Eller så är det för att man förstått under sista 8 åren att det kanske inte var så långt kvar... Är skönt att ha hela hösten planerad nu så vi hela tiden har något att se fram emot, Ullared på fredag, Thailand i oktober och förhoppningsvis ett plus i november! 

Idag får det bli en mysdag med min lilla M. Har lite ont i halsen så det blir att ta det lugnt! 

Ha en härlig söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar