torsdag 13 september 2012

Sjukhusbesök

Var på mammografi imorse för första gången! Var lite rädd att det skulle göra ont och vara obehagligt, men det gick riktigt bra! Fick preliminärt besked direkt och de såg inga förändringar! Skönt! Dock kommer ett svar om någon vecka när de kollat lite mer noggrant.
Stannade kvar inne i stan och var och lekte i en lekpark till att börja med. Var tidigt på morgonen så det var riktigt kyligt ute. Det fick bli en promenad upp på stan och fika och lite shopping. N & M stannade inne hos mamma sambo medans jag gick bort till sjukhuset för besök nr 2 idag. Kom dit strax före utsatt tid och jag han bara gå på toa och då stod de utanför och väntade på mig så jag fick komma in 10 minuter tidigare! Inte ofta det händer. Opererade bort min knöl på armen som jag haft i över 20 år. Är ju lite rädd för allt med sprutor, blod och operationer, kanske var därför jag hade ännu högre blodtryck idag, 158/92. Allt gick över förväntan bra, det otäcka  var när de ströp blodflödet, det var så där när man vaknar av handen har somnat, det stack och "surrade" i hela handen, kändes som någon stod och drog i handen! Otäckt! De sa att ibland blir det bättre efter en stund. Det började bli bättre precis när de började bli klara! Har lite ont i såret nu men det funkar bra! Jobbigt bara att försöka ha armen i högläge hela tiden! Bäst jag slutar skriva nu så jag får ta upp armen igen!  =o)

2 kommentarer:

  1. Åh vad skönt att det inte var några förändringar! Gjorde det ont? Hur länge "trycker" de över bröstet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag tyckte inte att det gjorde ont alls. De tog kort som från två håll på varje bröst, en från "sidan" och det andra "uppifrån" Man kanske satt fast 10-15 sekunder åt gången, så fort ett kort var taget åkte maskinen isär! Men det är en fördel att försöka slappna av så mycket som möjligt. De måste ju gå så nära skelettet. Jag trodde iallafall att det skulle vara mycket värre! Det ska nog gå bra för dig också!

      Radera