tisdag 11 september 2012

Förkylningar

Förra veckan drabbades vi allihopa av förkylningar. M släpar med sig allt möjligt hem från dagis men igår var vi alla på benen igen!

Ullared i fredags var roligt som vanligt! Förstår inte dem som åker dit och inte hittar något... Inte svårt att fylla en vagn hehe =o)

Thailandsresan närmar sig! Bara 3,5 vecka kvar nu, lite skillnad när man åker så här mot charter, mycket man ska tänka på då. Har precis slängt iväg en förfrågan på transport mellan flygplatsen och huset, med barnstolar. Sen skulle vi behöva ha 2 st resesängar till M och hennes 7 månader yngre kusin men på bilden såg de ut att vara lite som en vaggande resesäng,säkert mer för bebisar. Får i värsta fall ta med babyvakten med bild så vi kan ha koll på henne, otäckt om hon går ur sängen och nerför någon trapp på kvällen om vi sitter ute. Måste börja fundera på vilken vagn vi ska ta med oss, skulle vara skönt att ha våran vanliga men de är ju inte så varsamma med dem tyvärr...

På torsdag är det dags för mammografi på morgonen och och operation i armen på em... Börjar bli lite nervös, jag är ju lite feg när det kommer till nålstick och operationer. Men det är bara att bita ihop, är ju snart dags att börja ta sprutor på mig själv igen....

Mensen som de senaste månaderna kommit några dagar tidigare än beräknat kom nu på "vanlig" tid. Så blir det så hinner jag komma hem från Thailand innan jag startar med sprutorna vilket vore skönt! Men jag vågar nog inte lämna sprutorna hemma för det kan ju komma tidigare och vi kan ju bli försenade...

3 kommentarer:

  1. Är det med bakgrund av din mammas cancer som du gör mammografi? Hoppas allt går bra!
    Kram
    http://fertilitetsresa.blogg.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är pga både min mormors och mammas cancer jag ville göra detta. Mamma var precis i samma ålder som jag är nu när hon fick det och tankarna går ju alltid åt det hållet, är det min tur nu? Mormor var lite äldre men ändå bara 66 när hon gick bort, mamma var 51 år.
      Kram

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera