tisdag 4 september 2012

Samtal från fertilitetsenheten

Igår ringde de från fertilitetsenheten för de hade gjort iordning ett sprutschema till mig. Passade då på att kolla hur jag ska göra med förvaringen under vår Thailandsresa och de läste precis som jag att det går under 3 månader ha den i rumstemperatur (max +25 grader) så det är bara att chansa. Ska tydligen inte heller behöva något intyg utan det räcker med att de ligger i originalförpackning.
Kommer ju få ställa klockan på 03:00 på natten i Thailand för att ta sprutorna. Blir ju bara de sista nätterna. Hem flyger vi vid 1 på natten så då får jag ta spruta på flyget... Hmmm.... Tänk om det är turbulens... Men vad gör man inte för att få en liten bebis.

Lilla M var lite rosslig inatt/imorse, hoppas verkligen inte att hon blir sämre och får feber. Sambon jobbar natt denna vecka så det är svårare för honom att vabba då när han har varit vaken hela natten och jag har svårt att vara borta mer. Har ju så mycket ändå för tillfället.

Har svårt att komma till ro på kvällarna, mycket tankar och funderingar och det känns som mitt hjärta slår så hårt när jag ska sova så det dunkar i hela madrassen. Trodde att efter mamma gick bort att en del av alla orostankar skulle släppa, var ju ständigt orolig för hur hon mådde, och för att hon skulle bli sämre. Många sömnlösa nätter..... Men tydligen inte. Spelar ingen roll hur trött jag än är så somnar jag inte vissa kvällar. Och jag är ändå hyffsat pigg dagen efter.

Nej nu drar arbetsdagen igång, dags att sätta fart!

1 kommentar:

  1. Verkar som det löser sig för dig med sprutorna, vad bra! Hoppas att du snart kommer få sova rofyllt
    Kram
    http://fertilitetsresa.blogg.se

    SvaraRadera