onsdag 26 september 2012

Sömnbrist

Sambon jobbar natt denna vecka vilket gör att jag är helt ensam med M på nätterna! Det brukar gå jättebra men hon är tokförkyld och vaknar hon så hostar hon typ en timme innan hon somnar om och så blev det två gånger inatt. Inte nog med det så läckte blöjan vid andra tillfället.... Så jag är lite sliten, börjar själv bli förkyld så då är det inte så roligt att inte få sova! Men det kanske är bra att vi är förkylda nu så vi är pigga nästa vecka när vi åker till Thailand.
Måste tillägga att egentligen är det nog inte så stor skillnad att jag är själv hemma på nätterna då jag är den som vaknar och brukar få springa.....

Idag ska stygnen bort! Tjohoo vad skönt det ska bli! Hoppas bara de tycker att det ser ok ut men det tror jag, är helt tort och inte ont eller nåt.

Har börjat göra en packlista till M, det är så mycket mer man måste ha med sig när man reser med barn. Hoppas att hon gillar maten i Thailand, när vi var till Mallorca i juni hade jag med några barnmatsburkar för säkerhetsskull men jag tänkte nog skippa det den här gången. Hon gillar ju ris så då får hon väl äta det iallafall hehe.
Har frågat runt lite angående vädret där just nu, kollade med några som befinner sig där nu och de säger att det regnat i 3 veckor samt åskat en del.... Monsunregn..... Tänk om det regnar hela tiden, då får jag panik! När man åker så långt och betalar så mycket pengar vill man ju att det ska vara hyffsat väder!

Nej nu startar arbetsdagen, dags att sätta lite fart! =o)

1 kommentar:

  1. Säger bara en sak - ris, soja och cashew- eller jordnötter (om M tål det) är kanon, tycker min pys. Dessutom helt OK näringsmässigt, i alla fall om man kompletterar med lite frukt.

    I Malaysia brukar det också regna mycket, men oftast inte hela dagar. Däremot störtskurar, och då är det säkrast att hålla sig inomhus.

    Kramis

    SvaraRadera