torsdag 31 oktober 2013

Nytt läkemedel

Fick samtal idag från fertilitetsenheten om att jag ska testa att byta läkemedel den här gången från Gonal- F till Menopur. Den ska ju blandas själv så om en liten stund ska jag åka dit och få en liten genomgång. Nervöst när man ska blanda själv... Första försöket jag gjorde när jag fick M så blandade jag ägglosssningssprutan själv men nästa gång var det en färdig penna. Synd att inte denna sort har det också.... Någon gång i mitten på nästa vecka borde mensen komma igång så då är det bara att sätta igång med sprutandet igen. Jag hoppas verkligen de har bytt donator till mig som kanske matchar mig bättre och vi får ett bättre resultat. Skulle verkligen vara skönt att ha några reserver i frysen för att slippa gå igenom detta den varje gång. Så håll tummarna för oss!

Nästa helg kommer vi åka till Göteborg och Ullared. Ska bli kul att komma bort lite, bo på hotell och bara njuta. Hade tänkte åka till Ullared på lördagen men jag tror vi går upp jättetidigt på fredag och åker raka vägen ner så har vi lördag/söndag i Göteborg istället. Skönt att ha en bilfri dag och vi behöver inte gå upp så tidigt på lördagen!

Nu på lördag är det Allhelgona, blir en tur upp till mammas grav och tända lite ljus. M pratar fortfarande om mormor flera gånger i veckan. Hon säger att hon saknar mormor och så vet hon att hon är i himlen även om hon nog inte riktigt förstår vad det innebär.

1 kommentar:

  1. Hoppas att det i sorgen ändå också blev ljust och vackert. Jag blir tagen av alla vackra ljus på kyrkogården vid alla helgona. Det finns mycket längtan, sorg, glädje och vackra minnen som spelar extra mycket under denna tid <3
    Kramar till Dig!

    SvaraRadera