tisdag 1 oktober 2013

ÄP och ET

Det har varit så fullt upp så jag har missat att uppdatera hur det gått med allt.

I fredags var jag inne på Äggplockning och fick ut 9 ägg, är tydligen min standardsiffra, har endast avvikit en gång då det var 10, men det var gången de bara fick kastas =(
Vi fick fråga om vi ville vara med i en studie där man skulle gå med på att frysa ett obefruktat ägg för att sedan tina upp det och sen befrukta det. Man var tvungen att få ut minst 8 ägg för att delta och självklart gick vi med på det! Förhoppningsvis kan det hjälpa andra i framtiden.

På lördag morgon ringde de upp mig och sa att ett ägg hade varit omoget och två hade blivit befruktade. Det ägget de fryst och tinat igen hade klarat sig men tyvärr inte blivit befruktat.

Igår var vi inne och fick tillbaka ett 8-celligt med toppkvalité så nu ruvar jag för fullt, det andra embryot ska de fortsätta odla till onsdag/torsdag för att se om det går att frysa då. *hoppas hoppas*

Känns skönt att allt är över för denna gång, nu är det den eviga väntan bara, testdag 16/10 men förra gången kom ju mensen på rätt dag trots progesteron så jag lär säkert märka det innan. Känns som det skulle kunna bli ett tjuvtest nästa helg men ska försöka hålla mig från tidigare än så för att inte bli besviken.

Sambon mår ganska dåligt över den här situtationen just nu. Tror inte han hade fattat att det verkligen händer förens vi kom till äggplocket i fredags. Han varit sur och grinig hela helgen och allmänt deprimerad. Vet inte vad jag ska göra för att hjälpa till. Han är livrädd för att barnet inte ska vara likt honom och det är det enda han kan fokusera på. Tyvärr blir jag ganska nedstämd och det känns nästan som jag gått bakom hans rygg för att göra det här. Hoppas det blir bättre när han får smälta det lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar