torsdag 7 november 2013

Gravida överallt...

När jag fick M för snart tre år sedan umgicks vi med ett annat par i föräldragruppen. De gick isär förra året och i somras träffade mamma i familjen en ny och igår låg det en ultraljudsbild på facebook! Jag blev helt knäckt! Det förstörde mig helt! Det var just henne och en annan kompis som skulle göra det extra jobbigt och där kom det! Det är som ett hån när man ser bilderna, ungefär "titta här vad vi kunde göra så lätt", det är vad bilden säger mig... Tycker inte om att jag mår så här när man borde glädjas med dem. Jag blir också mer stressad att nu måste vi bara lyckas den här gången så vi inte "halkar efter" allt för mycket.... Usch vill bara rensa bort dessa tankar.

Mensen skulle ha kommit igår, har känts sen i söndags att den skulle varit på g och trodde tom att den skulle vara tidig för jag brukar inte ha känningar. Men än har den inte dykt upp. Kanske har med missfallet att göra, att kroppen inte är som den ska än! Är ivrig att dra igång nu.

Inatt åker vi  ner till Ullared hela familjen och sen stannar vi kvar på hotell i Göteborg till söndag, Skönt med lite miljöombyte och kul att göra något annat. Måste kolla upp lite vad vi ska hitta på under lördagen.

2 kommentarer:

  1. Usch ja det är en käftsmäll :( Styrkekram till dig!!

    SvaraRadera
  2. Usch, förstår hur du känner! Jättejobbigt! Jag var precis likadan om det är till någon tröst men sedan jag fick Neo har jag inte alls någon som helst längtan efter att ge mig in i fler försök till graviditeter igen. Nu räcker det!

    Hoppas att Menopur boostar din äggkvalitet lika mycket som den boostade min! Även en kompis blev gravid (spontant!) några få månader efter menopur-IVF (som misslyckades). Menopur påstås ju vara bättre för äggkvaliteten men ge färre ägg i jämförelse med Gonal-F eller vad man nu brukar ge. och om du mot all förmodan skulle ha svårt att hitta medicinen (de brukar ha den på apoteket på stora sjukhuset, skriver inte vilket här, men där du gör din behandling) så får du höra av dig - jag har fortfarande ett paket kvar i kylen... Fast det lär bara räcka i typ 2-3 dagar åt dig, eftersom det är en lägsta dosen-förpackning.
    Kramis

    SvaraRadera