torsdag 8 november 2012

Ultraljud

Har varit hemma och vabbat min lilla tjej några dagar och har inte hunnit uppdatera så mycket här. Hon fick hög feber igen och har varit lite förkyld men idag är hon på dagis igen!

Var på VUL i tisdags och de kunde se att jag hade 1 blåsa på höger och tre på vänster som var bra storlek på. Fick öka upp dosen igen till 250 IE för att försöka få fart på några till som fanns där men var lite mindre. Ska tillbaka imorgon igen och kolla. Får se om det blir äggplockning redan på måndag men det lutar åt onsdag eller fredag nästa vecka! Blir ev på min födelsedag eller så kommer jag vara öm på M´s födelsedag! Spännande är det! Känner dock en viss oro denna gång, förra gången hade jag inget att jämföra med och jag är rädd att bli allt för besviken om vi inte lyckas lika "lätt" denna gång. Känns också som sambon inte är lika intresserad och delaktig som förra gången.

2 kommentarer:

  1. Samma här med engagemanget från N. Han säger själv att han har svårt för att knyta an till lillpysen i magen, att det känns väldigt abstrakt.

    Hoppas att det går bra för dig och att dosökningen leder till fler äggblåsor! Fattar inte hur ni IVF:are orkar igenom med de där doserna, själv höll jag på att bli knäpp av pyttelite östrogen...
    Kramisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är konstigt hur de blir, känns ibland som jag gör det här själv men det kanske är lika bra..??
      Än så länge har jag inte kännt av så mycket av hormonerna tack och lov, det spänner lite i magen från och till och huvudvärken jag haft från och till beror nog mer på sömnbrist!
      Kram till dig!

      Radera