måndag 26 november 2012

Magsjuka och julfest

I onsdags var det flera som insjuknade i magsjuka PÅ dagis. Det är nog bland det värsta jag vet. M hade aldrig haft det tidigare så jag hoppades på att vi skulle slippa även denna gång. Var orolig hela torsdagen att telefonen skulle ringa från dagis för jag kände på mig att idag händer det.
Telefonen ringde inte men efter att hon hade somnat så skulle jag bara gå in och kolla henne när hon sovit en dryg timme, hon sover gott, jag går ut och stänger dörren och då hör jag bara något ljud och hon kräks i sängen, lyfter ner henne och hon kräks över hela golvet. Sen kräktes hon 3 gånger till på bara 30-40 min. Klockan var då mellan 20-21 på kvällen och jag undrar vart den här natten ska ta vägen om det är så här tätt emellan, men hon somnar vid 22 och sover hela natten och på morgonen vill hon äta och hon är som vanligt! Så magsjukan försvann lika fort som den kom... Skönt att det var över så fort! Hade verkligen hoppats att vi skulle få slippa en sak iallafall men oturen håller i sig!

På fredagen var det dags för julfest på jobbet. Inte direkt tokladdad efter allt som har varit och absolut ingen sömn natten till fredagen då jag bara låg och tittade och lyssnade för att se om M skulle kräkas. Men jag gick dit och det var helt ok så det var kul att komma hemifrån en sväng och kunde släppa de jobbiga tankarna en stund. Men igår kväll kom de tillbaka igen. Lite ångest för att lämna M på dagis då det har varit något varje vecka nu.... Känner mig slutkörd redan och det är "bara" november.
Känner mig fortfarande ledsen och nere. Var lite nere igår kväll och då säger min gulliga tjej "kjama mamma" och "älskar dig mamma" Precis som om hon visste vad jag behöver! Kan inte annat än att känna sån kärlek till henne, det nästan gör ont i mig! Är så rädd att något ska hända henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar