tisdag 20 november 2012

Panikkänslor

Har svårt att släppa tankarna på vad som hände förra veckan. Jag får nästan panikkänslor över att jag kanske inte får vara gravid någon mer gång, jag kanske inte får vara hemma och njuta av en lite bebis. Känner mig mer och mer nere för varje dag som går och jag vill bara åka hem och krama min lilla tjej.
Allt börjar komma ifatt mig nu, mamma borta, misslyckat IVF... Funderingar på framtiden, jobb, bostad, familj, allt bara snurrar nu! Kan ju säga att arbetslusten inte är så stor nu men försöker göra det jag ska.
Tycker alla runtomkring mig får eller väntar "nr 2". Tycker inte det är jobbigt när jag får reda på att någon ska ha första barnet för jag tycker verkligen alla förtjänar det! Heller inte jobbigt att läsa att någon lyckas med IVF, det blir jag bara glad för! Vet ju hur mycket alla som inte har det så lätt kämpar! Men när så många i min närhet ska ha nr 2 tycker jag det är urjobbigt! Är väl för att jag vill vara i deras situtation. Visar det dock inte utåt! Blir så arg varför vissa ska ha det så lätt med allt!
Förlåt om det blev ett väldigt negativt inlägg idag men det är så jag känner mig.

Jobbig dag idag.......

4 kommentarer:

  1. Skickar några kramar härifrån och kan inte mer än konstatera att det du känner är fullständigt normalt... Det var samma för mig. Man får försöka ta fasta på det som är positivt i tillvaron istället. Jag fokuserade massor på att jag redan hade världens finaste lilla pys och att han skulle få mer tid om vi inte hade fler barn...

    SvaraRadera
  2. Känner igen mig. Varför ska en del alltid ha det så lätt?

    SvaraRadera