onsdag 14 november 2012

Tung dag!

Äggplockningen gick jättebra igår, mycket bättre än jag vågade hoppas på! Fick ut 10 ägg och allt kändes bra! Men sen kom bakslaget, sambons prov innehöll inga spermier! Vi var helt oförberedd på detta. Vi hade ju ändå än backup plan och de skulle tina upp de frysta! De är frysta sen provtagningen 2009 då de trodde att sambon fått testikelcancer. Han fick operera bort den ena testikeln. Det visade sig vara en godartad tumör och vi kunde då gå vidare med IVF. Den gången användes färska spermier så de frysta fick vara kvar.
De tinade upp 1 del av 7 igår men de ringde på em och sa att det inte såg så
bra ut, de var inte så aktiva men de hade ändå injicerat 8 av mina ägg, 2 var omogna.
Men idag på fm ringde de och sa att inget hade blivit befruktat så det känns jättetungt idag.... Rolig födelsedagspresent jag fick idag! Tungt nog med saknaden efter mamma och så det här också. Sambon ska få lämna ett nytt prov i januari, kan vara så att det går lite upp och ner med produktionen... Sen får vi se vad som händer men det ser inte så ljust ut för framtiden. Vet inte hur jag ska orka med detta, vill så gärna ha ett barn till! Jag är oerhört tacksam för det jag har, det är inte det men jag hade lite smått börjat ställa mig in på ett syskon till lilla M. Men som sagt inte helt kört ännu men det känns som det idag....
M har feber också och har varit hemma idag, blir så imorgon också men jag tror sambon får vara hemma imorgon!
Ursäkta om det är stavfel någonstans eller konstiga ord. Skriver från telefonen ochland byter den ord...

7 kommentarer:

  1. Usch, vad jobbigt! Skickar massor av styrkekramar och hoppas verkligen på att det går bättre nästa gång! Kan din sambo lämna prov FÖRE ni drar igång med hela IVF-proceduren, så att ni har någon aning om det alls är någon idé att köra vidare med stimulering och äggplock? Annars kanske spermiedonation, om ni verkligen verkligen vill ha ett barn till...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Problemet då är de måste frysas och då är det inte säkert att de klarar upptiningen och det är alltid bäst med "färska". Men han ska lämna nytt prov i januari så får vi se om det är någon mening att genomgå ett nytt försök. Jag kan tänka mig donation men N är inte lika sugen på det, än iallafall, han behöver lite tid att smälta det här...

      Radera
  2. Vad ledsen jag blev för er skull. Hoppas nästa prov ser bra ut.
    Många styrkekramar
    /Libra

    SvaraRadera
  3. Så ofantligt mycket sorg och tunga motgångar man måste ta sig igenom för ett ev kunna möta glädjen igen... Känner igen så mycket i din berättelse!

    Skyrkekramar Ninna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja visst är det så tyvärr! Det är tur att man får känna glädje vissa stunder så man orkar gå vidare och ta nya tag! Ska ta och läsa din blogg mer ikväll!
      Kram till dig!

      Radera
  4. Vilken tur att ni hade back-up! Hoppas allt går vägen nu!!
    Kram

    SvaraRadera