fredag 15 november 2013

VUL

Var på VUL igår morse och det var ju fortfarande ganska tidigt, dag 7 i processen (förra gången var det dag 10 när jag var där på första VUL) Det var bara någon enstaka på varje sida som började bli lite större men ett gäng små också som jag hoppas hänger med. Känns inte som det bästa resultatet direkt, hade ju hoppats på många nu när vi bytte sort och allt. De andra gångerna har jag fått ut 9 el 10 ägg så jag hoppas verkligen inte det blir färre.... Ska tillbaka på måndag igen för nytt VUL för att kunna bestämma vilken dag ÄP ska ske. Blir förmodligen i slutet på veckan. Har ökat dosen till 450 IE nu också. Mycket hormoner är det....

M fick träffa sin kompis igår som har vattkoppor, har varit i valet och kvalet hur vi ska göra, om vi ska försöka smitta ner henne med det. Hör både för och emot, usch känns hemskt att försöka smitta min lilla älskling med detta men jag tycker det känns bättre om hon får det nu och inte tex på sommaren när det är varmt och nu har vi heller inget planerat så det känns som ett bra tillfälle... Det finns ju vaccin också men vet inte om det är bra att vaccinera mot allt heller...

Ska bli skönt med helg, är såååå trött idag. Ser fram emot söndagen då det är 3-årskalas. M har väntat så länge på den dagen!

1 kommentar: