onsdag 22 maj 2013

Ruvardag fem

Jobbiga dagar just nu, ena stunden tänker jag att ja men det är väl klart att det här gick vägen och nästa stund så tänker jag att sån tur kan vi verkligen inte ha..
Jag har ont från och till i ljumskarna och jag har för mig jag hade det när jag var gravid. Tex om jag hostar till så hugger det där. Men det kan ju vara hormonerna eller progesteronet. Tycker det molar från och till i magen men det kan ju säkert vara efter äggplockningen, har svårt att avgöra vart det känns.
Jag vill verkligen det här!

Vet inte när jag ska våga mig på ett test, TD är den 2/6 och förra gången testade jag plus som på måndag, ska jag våga tjuvtesta redan då? Tänk om det visar minus för det kan ju lika gärna vara för tidigt att testa den här gången....

Det är verkligen tur att jag har fullt upp på dagarna, fick ju en ny tjänst från 1/5 och än så länge stormtrivs jag! Har längtat länge efter att göra något annat! Äntligen fick jag chansen! Det gör också att jag kan släppa tankarna vissa stunder på dagarna då det verkligen är fullt upp!

4 kommentarer:

  1. Denna väntan... Fy sjutton, vad hemsk den är! Och inte kan man lita på kroppen heller eftersom grav-symptom och progesteronsymptom i princip kan maskera varandra:-/. När jag fick för många ägg vid en av stimuleringarna minns jag att jag hade ont i äggstockarna i några dagar efter att jag slutade ta hormoner. Äggplock vet jag tack och lov inte hur det känns. Första symptomet på graviditet var för övrigt förstoppning.

    Håller tummarna för er nu! Härligt att du trivs på ditt jobb. Det gör allt mycket enklare...

    Kramisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja väntan är lååååååång!
      Kram till dig med!!

      Radera
  2. Åh vad jobbas på detta för er <3
    Kramar

    SvaraRadera