onsdag 15 maj 2013

Äggplockning + Tese

Hemma igen sen en timme. Tog lite längre tid idag då sambon fick göra TESE iallafall. Själva ingreppet gick bra på honom men det gör riktigt ont nu efteråt tycker han. Mitt gick också hyfsat bra, var inte nervös alls, men när vi gjort ena sidan och skulle gå till andra så kände jag först att jag blev illamående och sen kände jag att jag började försvinna bort. Hörde det började pipa om maskinen som mäter puls och syresättning och min puls gick ner på typ 46 slag så det var inte så konstigt att jag blev yr. De skyndade klart att tömma äggblåsorna medans jag fick syrgas och Atropin och när de var klara med plocket tippade de mig lite bakåt, så efter en stund kändes det bättre, jag blev tydligen helt vit i ansiktet och om läpparna. Otäckt var det. Jag hann tänka att jaha nu dör jag när jag hörde maskinen pipa och när jag hörde att min puls var så låg.
Resultatet blev iallafall 9 ägg, nu återstår det att vänta på om de hittade några spermier... Läkaren ska ringa vid halv 4, vi har dock inte så höga förhoppningar. I så fall fryser de mina ägg och så får vi bestämma hur vi ska gå vidare eller om vi ska göra det överhuvudtaget. Vore ju trevligt att få en chans att ruva den här gången! 

1 kommentar: