fredag 6 september 2013

Kuratorsamtal

I onsdags var vi iväg på det planerade obligatoriska (enl lag) kuratorsamtalet inför donation.
Jag fick börja att gå in själv och fick frågor om allt mellan himmel och jord, uppväxt, familj, jobb, livsstil och allt annat man kan tänka sig, tog ca 40 min, sen fick sambon gå in i ca 30 min och när han var klar var det ett gemensamt samtal för att prata mer om själva donationsprocessen.

Tycker det var bra info om matchning, hur man ska ta upp det med barnet och när man ska göra det.
Jag kände mig ganska lugn och peppad efter besöket och redo att sätta igång. Hon sa direkt att vi var godkända och att vi skulle bli kontaktade av en läkare. Hon trodde väl inom ett par veckor i alla fall. Hon ringde dock redan igår em och de hade inte direkt några köer just nu så nästa vecka drar jag igång med sprutorna! Gick ju mycket snabbare än vad jag vågat hoppats på! Så ÄP prel v 39.
Sambon är fortfarande lite svår att prata med om det här, det kommer inte något spontant direkt och det är jag som får ta upp ämnet om jag vill prata om det.... Men han säger ju att det här är vad han vill. Jag tror det blir bra till slut. Vi ska till Stockholm med jobbet om 2 veckor och trodde först att det blir precis efter ÄP men såg ganska snabbt att ÄP blir veckan efter. Lite jobbigt att direkt inte kunna dricka någon om jag då skulle vara ruvare. Men istället lär jag ju ha med mig två sprutor att ta på lördagkvällen. Känns ju lite sådär men får väl gå in på någon toalett. Kommer ta det rätt lugnt ändå så det ska inte vara några problem, önskar bara att jag hade berättat för någon så jag har någon att prata med. Tidigare har några vetat om syskonförsök men också varför vi har misslyckats så jag tror att ingen vågar fråga hur det går nu och jag har inte hittat något bra tillfälle att ta upp det heller....

Snart dags för en VÄLBEHÖVLIG helg! Har känt mig så trött och sliten den här veckan. Har tränat hårt de senaste veckorna så det kanske är delvis därför. Har kommit igång och springa tom och jag är såååå stolt över mig själv. Supernöjd verkligen. Jämför man med andra är det urusla tider och distanser (4-5 km) men för mig är det riktigt bra eftersom jag alltid avskytt att springa och haft problem med ansträningsastma. Nu tar jag bara Bricanylen vid fåtal tillfällen så det känn så bra!

Ha en underbar helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar