måndag 27 januari 2014

Märklig dröm

Natten till igår drömde jag jättekonstigt. Jag drömde att jag var i starten för min IVF-behandling och satt i väntrummet för att få min första spruta på sjukhuset (konstigt nog...) Strax innan de ropade upp mig kom jag på att jag redan var gravid och jag bar detta barn åt en kompis, alltså så var jag surrogat. Kom ju på då att jag kan ju inte börja min egen behandling... Senare tryckte sig bebis utåt och jag kunde se alla konturer och sa till min sambo, ser du det är en pojke.... Mycket märklig dröm haha.

Min mens bestämde sig för att komma 2 dagar tidigare än vanligt, tjohoo, så igår kväll tog jag första sprutan Gonal-F 400 IE. Skönt att äntligen vara igång men jag är livrädd för resultatet, tänk om det blir ännu färre ägg? Tänk om inget blir befruktat den här gången heller? Tänk om jag inte blir gravid? Tänk om jag får missfall igen? Så snurrar det i mitt huvud, kommer vara sjukt nervös, mer än vanligt den här gången, känns som det är sista gången, vet inte om jag orkar fortsätta mer sen.

Jag börjar tröttna rejält på tjat om syskon från alla håll och kanter. Senaste imorse från en kollega, svarade lite enkelt bara, "ja om det vore så lätt så skulle vi" men språket gör att hon nog inte förstod vad jag menade...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar