söndag 5 januari 2014

Knäckt!

För en liten stund sen fick sambon sms av sin syster som nyligen träffat en ny kille, de väntar barn, hennes andra, hans första. Detta har varit min fasa. Är tre personer som det känns extra jobbigt om de skulle blivit gravida och nu är 2 st det.... Inte nog med det så stod det att det skulle vara så roligt om vi också kunde "skaffa" en till nu så vi kunde få samtidigt. Det fick oss båda att totalt bryta ihop, det bär är ändå en person som vet om att vi haft svårt att få M. Hur f*n tänker man när man skriver något sådant? Det här får mig nästan att vilja skjuta på nästa försök då jag känner mig stressad att bli gravid och då kommer det säkert inte gå så bra.... Det här sänkte iallafall mig ner till botten och jag känner för att "rymma", börja om någon annanstans, i en annan stad. Varför får vissa motgångar gång på gång medans andra bara glider igenom livet på ett bananskal?

Saknar mamma extra mycket just nu.... 

4 kommentarer:

  1. Skickar en hög med stora kramar och önskar att jag kunde låna ut min egen mamma till dig - men det hjälper ju föga när det är DIN MAMMA du saknar och hade behövt nu! Men vet du, jag tror att hon finns inom dig, och du VET vad hon skulle ha gjort och sagt för att trösta och stötta er nu, om du bara lyssnar till ditt hjärta...

    Sedan tycker jag att din sambos syrra kan fara och flyga - att meddela en sådan sak per SMS och i samma andetag tycka till om när NI ska få ert annat barn när de VET vilken resa ni har haft - det är bara för mycket.
    Kramisar

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också att din svägerska var okänslig. Hon vet ju vad ni har gått igenom och håller på att gå igenom.

    Ni kanske borde prata med henne och ge henne en chans till. Fortsätter hon att bete sig så då får ni hantera situationen då.

    Jag hoppas att ni lyckas vid nästa försök.

    SvaraRadera
  3. Usch vad hemskt! Man önskar att folk kunde tänka sig lite mer för. Jag börjar bli mer och mer öppen för att berätta för alla vad vi går igenom, mest för att slippa sånt här.

    Kramar till dig!

    SvaraRadera
  4. Åh vad less jag blir när "folk" inte tänker :(
    Kram på Dig!

    SvaraRadera