onsdag 19 december 2012

Även när du haft ett tufft år, räkna alltid de lyckliga stunderna först

Det här året har varit extremt jobbigt och påfrestande för mig och de i min närhet! Det har varit sjukdomar och misslyckanden och annat skit.
Orden i rubriken kommer från veckans Peptalk som kommer från Olof Röhlander en gång i veckan! Han skriver många kloka ord. Var och lyssnade på honom i våras och det var sååå bra! Kan jag verkligen rekommendera! Han motiverar både privat och arbetsmässigt!
Ska verkligen försöka komma ihåg de postivia händelser och känslor från 2012. Det har stärkt mig enormt mycket men samtidigt bär jag med mig en stor sorg som bubblar upp när jag minst anar det, kan vara en sång på radion i bilen på väg hem, en händelse, en bild.... Saknar mamma så mycket! Det är först nu snart 5 månader senare som det börjar bli så märkbart och kanske speciellt extra nu runt julen som alltid har varit så mysig med henne! Skulle ge vad som helst för en stund till med henne!
Säger som jag sagt förut, det är tur att jag har min underbara lilla M, alltid så go och glad! Och ordern "älskar dig mamma" kan komma mitt i natten, eller när jag är ledsen! Hon vet precis när jag behöver en kram från henne! Önskar så att jag/vi kan ge henne ett syskon, hon älskar bebisar och dockor och skulle bli en sån bra storasyster!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar