torsdag 15 augusti 2013

Tid för utredning

Var tvungen att skicka ett meddelande till fertilitetsenheten för att kolla hur länge vi behöver vänta för att få komma till kurator för utredning. Då sa hon att de hade bokat in oss den 23/8 redan. Då kommer vi få träffa kurator, först var för sig och sen tillsammans. Efter besöket kommer en läkare gå igenom det kuratorn fått fram och sen får vi en kallelse till läkare. Om vi då blir godkända kommer är det bara att köra igång efter det. Hon som ringde mig trodde i slutet på september eller i oktober så det känns ju bra. Nu gäller det först bara att bestämma oss för om vi ska göra det heller inte. Min sambo är inte den lättaste att prata med när det gäller sånt här, han blir som en mussla. Han säger att han mår dåligt över hela situationen och att han tycker att det är jättejobbigt att det inte är hans gener. Han är rädd att inte kunna älska det barnet på samma sätt som lilla M. Jag har full förståelse för de känslorna, det jobbiga är bara att jag verkligen vill ha ett barn till, det är det enda jag kan tänka på just nu känns det som... Han vill också ha ett barn till så det är inte det men han har svårt att acceptera situationen.

1 kommentar:

  1. Ja det är inte lätt... Men sunt att ni faktiskt pratar om det, och det med en utomstående person dessutom. Låter bra! Man behöver sätta ord på det man känner. Sen ÄR det en process, som tar den tid den tar.
    Jag hoppas att ni båda kommer må bra av detta, det tror jag att ni ommer göra. Och jag önskar er allt gott!
    Kram

    SvaraRadera