torsdag 25 april 2013

Räknar dagar

Nu är det bara dagar innan jag får börja med sprutorna. Mensen borde komma på onsdag om allt går som det ska och sen är det dags med sprutorna på torsdag. Ska börja ännu högre denna gång med 300 IE Gonal-F. De vill absolut inte att det ska bli färre ägg än förra gången eftersom vi ev ska frysa några obefruktade också om det inte hittar några spermier.
Igår var jag iväg till min läkare för astman för lite uppföljning. Det ser jättebra ut (skönt att något gör det) och jag passade på att be henne ta ett blodtryck på mig. Först mätte hon 115/75 och sen körde hon även andra armen och då var det 130/75. Så det ligger helt normalt. Konstigt. I alla fall gick hon iväg och pratade med sköterskan som jag ska få komma till för att göra min 24-timmars mätning. Hon hade varit på semester och satt precis med alla kallelser. Jag skulle ha fått tid 6 maj men precis innan min läkare gick dit hade hon fått ett återbud så idag ska jag dit och hämta min mätare som ska sitta på tills imorgon lunch. Får se hur det går att ha den inatt och sova med =S
Skönt att det blir gjort innan jag drar igång! Inte för att jag tror att mitt tryck är högt normalt sätt!

Min lilla tjej börjar bli stor nu! Hon har börjat säga till även på dagis att hon vill gå och kissa! Så snart kan vi nog sluta med blöjor! Hon är så duktig min lilla älskling! Varje dag när jag är på jobbet så längtar jag hem till henne! Tänk om man hade haft möjligheten att gå ner ännu mer i tid. Skulle inte vilja sluta jobba helt men skulle gärna ha några timmar mer i veckan hemma. Tiden går ju verkligen superfort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar